Podstawowe informacje

Rozwiązywanie wewnętrznych i zewnętrznych problemów związanych z cyberbezpieczeństwem oraz zwalczanie zagrożeń w większych instalacjach IT wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy i doświadczenia. W szczególności dotyczy to systemów transportowych, w których często znajdują się złożone sieci, duże ilości danych przesyłanych czasie rzeczywistym, a także istnieje wiele urządzeń osadzonych. Kaspersky Lab ma w swojej ofercie wiele rozwiązań do ochrony branży transportowej, które mogą zabezpieczyć wszystkie obszary IT: od biletomatów i terminali po systemy zaplecza czy centra danych działające na dużą skalę.


  • Ochrona każdego punktu końcowego

    Ochrona każdego punktu końcowego, począwszy od używanych publicznie (samoobsługowe biletomaty, kioski mobilne, terminale itp.) po stacje robocze stanowiące zaplecze informatyczne oraz systemy przemysłowe (np. osadzony system kontrolujący pociągi), pozwala zmniejszać powierzchnię ataku.

  • Ochrona scentralizowana

    Zarządzana w sposób centralny, bezagentowa oraz wykorzystująca lekkiego agenta ochrona dla serwerów i komputerów zwirtualizowanych to tylko część naszej oferty dla wykorzystujących chmurę centrów danych w branży transportowej.

  • Ochrona platformy

    Bezpieczny system operacyjny, stanowiący zintegrowaną platformę ochrony dla systemów używających wielu urządzeń osadzonych, takich jak elektroniczne moduły sterujące w pojazdach, umożliwia projektowanie ochrony już na etapie koncepcji.

Wykorzystywane technologie

  • Zabezpieczanie punktów końcowych

    Platforma do wielowarstwowej ochrony punktów końcowych wykorzystująca technologie cyberbezpieczeństwa nowej generacji, takie jak:

    • ochrona przed zagrożeniami,
    • zaawansowana kontrola punktów końcowych, wraz z zarządzaniem łatami i lukami,
    • ochrona danych z certyfikatem FIPS 140.2 obejmującym szyfrowanie całego dysku lub pojedynczych plików,
    • monitorowanie integralności plików oraz audyt logów.

  • Ochrona samochodów połączonych z internetem

    Bardziej holistyczne podejście do budowania ochrony pojazdów połączonych z internetem, które wkrótce nie będą potrzebowały kierowców, oparta na:

    • SCU — jednej bezpiecznej bramie między wewnętrznymi elektronicznymi modułami sterującymi czy modułami sterowania przekładni a zewnętrznymi usługami i zasobami,
    • system operacyjny KasperskyOS, odpowiedzialny za bezpieczeństwo działania oprogramowania i zabezpieczający przed losowymi awariami programów, a także cyberintruzami i szkodliwymi programami,
    • usługi analizy zagrożeń wspomagające identyfikowanie, analizowanie i korygowanie wszelkich niedociągnięć w cyberbezpieczeństwie pojazdów.

  • Ochrona centrów danych

    Skuteczna ochrona infrastruktury dla sieci, serwerów i punktów końcowych, z ujednoliconą widocznością, zarządzaniem i orkiestracją, w tym:

    • określone technologie przeznaczone dla fizycznych i chmurowych centrów danych oraz urządzeń do przechowywania danych,
    • identyfikowanie i łagodzenie ryzyka powiązanego z zaawansowanymi zagrożeniami oraz atakami ukierunkowanymi przy użyciu naszej platformy Kaspersky Anti Targeted Attack,
    • kryminalistyka cyfrowa i analiza szkodliwego oprogramowania, pozwalające ocenić aktualny stan środowiska.

24/7

Pomoc techniczna na najwyższym poziomie i profesjonalne usługi

Profesjonalna pomoc dostępna zawsze, kiedy jej potrzebujesz. Dostępna w ponad 200 krajach, 34 biurach na całym świecie, 24/7/365. Skorzystaj z naszych pakietów pomocy technicznej na najwyższym poziomie lub skontaktuj się z naszymi specjalistami, aby mieć pewność, że maksymalnie wykorzystujesz swoją ochronę od Kaspersky Lab.

Ryzyko

Bezpieczeństwo to nie tylko ochrona poufnych danych czy ciągłości działania firmy — dotyczy ono również opieki społecznej, a nawet życia całego społeczeństwa. Konsekwencje ataków przy użyciu cyberzagrożeń mogą obejmować:

  • straty operacyjne oraz zakłócenie działania firmy wywołane atakiem ransomware na dużą skalę lub atakiem DDOS,

  • brak możliwości reagowania oraz rozpoznawania aktualnych wektorów zagrożeń, takich jak ataki z ukrycia,

  • utrata reputacji oraz potencjalna utrata życia ze względu na awarie systemu wynikające ze złamania zabezpieczeń,

  • wzrost kosztów operacyjnych poniesionych przez stosowanie wielu rozwiązań zabezpieczających,

  • kradzież poufnych lub wrażliwych danych, w tym danych logowania klientów,

  • konieczność zaktualizowania starszego sprzętu w celu zwiększenia poziomu ochrony.

Aby dowiedzieć się, w jaki sposób prawdziwe cyberbezpieczeństwo może wspomóc strategię ochrony w Twojej firmie, skontaktuj się z naszymi ekspertami.