28 sierpnia 2006

Kaspersky Lab zacieśnia strategiczną współpracę z AOL-em

Kaspersky Lab, producent rozwiązań do ochrony danych, informuje o zawarciu umowy partnerskiej OEM z AOL Premium Services, spółki zależnej od AOL, globalnego dostawcy usług internetowych. AOL Premium Services będzie oferował swoim użytkownikom internetowym nowy produkt wykorzystujący technologię Kaspersky Lab - Active Virus Shield, darmowe rozwiązanie antywirusowe z podstawową funkcjonalnością oraz dostępem do uaktualnień sygnatur zagrożeń.

"Ostatnio zaobserwowaliśmy gwałtowny wzrost liczby zagrożeń dla komputerów. Niezabezpieczone komputery często infekowane są przez różne programy spyware, złośliwe oprogramowanie wykorzystywane w celu popełniania oszustw oraz spam, które pozostają niezauważone przez użytkownika. Z tego względu uważamy, że podstawowa ochrona antywirusowa jest lepsza niż żadna" - powiedziała Natalya Kaspersky, dyrektor generalny Kaspersky Lab. "Mamy nadzieję, że oferując wspólnie z AOL-em Active Virus Shield, zapewnimy podstawową ochronę tym użytkownikom, którzy nie posiadają jeszcze ochrony antywirusowej zainstalowanej na swoich komputerach, oraz sprawimy, że Internet stanie się bezpieczniejszym miejscem".

Technologie antywirusowe firmy Kaspersky Lab zapewniają użytkownikom Active Virus Shield ochronę przed szeregiem różnych złośliwych programów, zabezpieczając zarówno systemy plików, jak i pocztę elektroniczną, oferując wysokiej jakości ochronę ich komputerów domowych.

Active Virus Shield nie posiada jednak pełniej funkcjonalności rozwiązania firmy Kaspersky Lab, na którym został oparty - Kaspersky Internet Security 6.0. W szczególności nie zawiera funkcji skanowania ruchu HTTP, wbudowanej ochrony proaktywnej, zaawansowanej ochrony nowej generacji przed rootkitami czy narzędzi do tworzenia dysku ratunkowego w celu przywrócenia systemu po aktywności złośliwego oprogramowania. Produkty te znacznie różnią się pod względem opcji konfiguracyjnych. Ponadto, Active Virus Shield dostępny jest tylko w wersji angielskiej, a jego dystrybucja podlega ograniczeniom technicznym, uniemożliwiającym nieautoryzowane wykorzystywanie innych języków.

"Zawarcie umowy partnerskiej z jednym z głównych międzynarodowych dostawców internetowych stanowi dla Kaspersky Lab poważny krok w dążeniu do zwiększenia rozpoznawalności naszej marki w Północnej Ameryce. Na całym świecie AOL posiada około 18 milionów subskrybentów swoich usług, z których 80% znajduje się w Stanach Zjednoczonych. Wspólny projekt z AOL-em będzie bardzo korzystny dla naszej działalności w Stanach Zjednoczonych. Od uruchomienia projektu ponad tydzień temu skontaktowało się z nami wiele firm amerykańskich z propozycją dystrybucji naszego oprogramowania w regionie" - powiedziała Natalya Kaspersky.