18 lutego 2016

Obawy dotyczące bezpieczeństwa danych wpływają na zaufanie Europejczyków do transakcji online

Praktyki banków w zakresie bezpieczeństwa online i danych stanowią dla klientów główny czynnik wpływający na wybór organizacji, której chcą powierzyć swoje dane osobowe oraz obsługę transakcji. Przeprowadzone przez Kaspersky Lab badanie ujawniło, że ponad połowa (63%) respondentów z Europy nie skorzystałaby z usług dostawcy, który ucierpiał niedawno na skutek incydentu naruszenia bezpieczeństwa danych.




Mimo pozornej ostrożności klientów w kwestii bezpieczeństwa swoich informacji i pieniędzy podczas dokonywania transakcji online wielu z nich uważa, że to dostawcy takich usług są odpowiedzialni za zwiększenie ochrony poprzez zastosowanie mocniejszych i bardziej niezawodnych mechanizmów. 56% klientów z Europy przyznało, że wybrałoby dostawcę usług finansowych lub dokonywało zakupów w sklepie internetowym jedynie na podstawie dodatkowych mechanizmów ochrony oferowanych w celu zabezpieczenia pieniędzy i poufnych danych.

W badaniu stwierdzono również, że 60% ankietowanych Europejczyków jest zaniepokojonych praktykami w zakresie bezpieczeństwa danych stosowanymi przez firmy, którym powierzają swoje informacje osobowe i finansowe - co stanowi wzrost o 6% w stosunku do poprzedniego roku. To potwierdza, jak bardzo ważne jest, aby banki i sklepy pokazały, że robią wszystko, co leży w ich mocy, aby złagodzić te obawy i uczynić bezpieczeństwo transakcji online i danych swoim największym priorytetem.

"Klienci coraz częściej korzystają z bankowości mobilnej i płatności online, oczekując, że dostawcy takich usług podejmą odpowiednie działania w celu zabezpieczenia przed oszustwami i włamaniami. Nasze badanie ujawniło, że 43% klientów z Europy korzystałoby częściej z opcji płatności online, gdyby serwisy zapewniały niezawodną ochronę transakcji finansowych, co pokazuje, że dostawcy muszą podjąć większe starania w celu zabezpieczenia danych podawanych podczas transakcji, aby zapewnić sobie dochodowość i dobrą reputację w dłuższym okresie" - powiedział Ross Hogan, globalny szef działu zapobiegania oszustwom, Kaspersky Lab.

W sytuacji rosnących wymagań osób korzystających z nowoczesnej bankowości wyspecjalizowane rozwiązania mogą pomóc bankom utrzymać większą liczbę klientów poprzez zabezpieczenie nie tylko transakcji online i mobilnych, ale również integralności swojej marki. Rozwiązanie Kaspersky Fraud Prevention pozwala bankom zapewniać rygorystyczne i mocne mechanizmy bezpieczeństwa bez wpływu na wygodę klienta czy łatwość przeprowadzania transakcji online. Kaspersky Fraud Prevention for Endpoints oferuje pełną ochronę klientom oraz ich urządzeniom przed oszustwami finansowymi, aby mogli łatwo i wygodnie korzystać z bankowości online, nie narażając siebie ani swojego dostawcy na zagrożenia.

Więcej informacji na temat rozwiązania Kaspersky Fraud Prevention znajduje się na stronie http://www.kaspersky.pl/dla-korporacji/fraud-prevention.

Pełne wyniki badania wykorzystanego w niniejszej informacji prasowej są dostępne na stronie http://r.kaspersky.pl/fUCr7.

Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.

Wszystkie informacje prasowe Kaspersky Lab Polska są dostępne na stronie http://www.kaspersky.pl/news.