23 października 2015

Z badania Kaspersky Lab wynika, że firmy tracą zaufanie do dostawców

Według badania przeprowadzonego przez Kaspersky Lab i B2B International firmy tracą zaufanie do dostawców zewnętrznych. Głównym powodem jest wzrost liczby powodowanych przez nich incydentów naruszenia bezpieczeństwa IT. Z badania wynika, że średni koszt takiego incydentu dla sektora korporacyjnego przekracza 3 miliony dolarów.



Przeprowadzone niedawno badanie pokazało, że ponad jedna trzecia firm (37%) nie ufa swoim dostawcom, podczas gdy w 2014 r. odsetek ten był mniejszy o 4%. Trend ten dotyczy zarówno małych i średnich firm, jak i korporacji. Głównym powodem utraty zaufania do dostawców jest to, że w 2015 roku odpowiadali oni za 18% incydentów związanych z bezpieczeństwem IT.

Incydenty z udziałem zewnętrznych dostawców są nie mniej groźne dla firm niż bezpośrednie cyberataki na infrastrukturę organizacji. W obu przypadkach koszt usunięcia skutków takich ataków jest równie wysoki: cyberincydenty obejmujące dostawców kosztują małe i średnie firmy średnio 67 000 dolarów, podczas gdy w przypadku dużych korporacji koszt ten wynosi 3,27 miliona dolarów.

"W celu uniknięcia szkód i zapewnienia bezpiecznej komunikacji z dostawcami niezbędne jest stosowanie wielostronnego podejścia. Pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić, jest określenie praw dostępu do różnych obszarów sieci korporacyjnej dla różnych pracowników. To pomoże ograniczyć dostęp dostawcy do zasobów firmy. Należy poznać szczegółowe dane dotyczące systemu bezpieczeństwa IT dostawcy i wprowadzić reguły interakcji, które opierają się nie tylko na wydajności i elastyczności, ale również na bezpieczeństwie" - powiedział Konstantin Woronkow, dyrektor działu odpowiedzialnego za produkty bezpieczeństwa dla punktów końcowych, Kaspersky Lab.

Kaspersky Lab oferuje rozwiązania bezpieczeństwa do ochrony wszystkich segmentów sieci korporacyjnej. Z myślą o urządzeniach mobilnych pracowników i wirtualnych stacjach roboczych powstały specjalne rozwiązania, takie jak Kaspersky Security for Mobile oraz Kaspersky Security for Virtualization. Oprócz rozwiązań technologicznych Kaspersky Lab wspiera klientów we wdrożeniu i konfiguracji rozwiązań bezpieczeństwa IT.

Pełne badanie wykorzystane w niniejszej informacji prasowej jest dostępne na stronie http://r.kaspersky.pl/koszty_incydentow_it.

Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.

Wszystkie informacje prasowe Kaspersky Lab Polska są dostępne na stronie http://www.kaspersky.pl/news.