14 sierpnia 2014

Global Think Test - Kaspersky Lab uruchamia międzynarodowy konkurs przy współudziale Mensy

Kaspersky Lab i Mensa zapraszają użytkowników internetu do wzięcia udziału w międzynarodowym teście - Global Think Test. Konkurs składa się z serii umysłowych gier, quizów i puzzli online przygotowanych z myślą o wyłonieniu osoby, która najlepiej radzi sobie z obliczeniami i kombinatoryką. Ambasadorami wydarzenia są legenda krykieta Sachin Tendulkar oraz zespół wyścigowy Scuderia Ferrari.



W świecie online pojawia się coraz więcej zagrożeń i zdrowy rozsądek odgrywa bardzo ważną rolę - użytkownicy muszą szybko rozpoznawać potencjalnie niebezpieczne sytuacje. Warto zatem ćwiczyć mózg, by móc błyskawicznie podejmować odpowiednie decyzje i temu celowi służy opracowany przez Kaspersky Lab Global Think Test.

"Umiejętność utrzymywania skupienia i refleks pozwalają wygrywać w grach wideo, ale mogą też pomóc w unikaniu cyberataków" - mówi Jewgienij Kaspersky, prezes i dyrektor generalny Kaspersky Lab. "Jeżeli coś jest zbyt piękne, by mogło być prawdziwe, najprawdopodobniej prawdziwe nie jest i w większości przypadków czujne oko może dostrzec, że dana strona lub aplikacja jest fałszywa i niebezpieczna. Jeżeli nie rozpraszają Cię inne rzeczy i nauczysz się utrzymywać skupienie, z pewnością dostrzeżesz potencjalne zagrożenia".

Strona Global Think Test zawiera wiele umysłowych gier, puzzli i testów na inteligencję, które pozwalają uczestnikom na trenowanie mózgów. Serwis umożliwia także zarejestrowanie się w globalnym konkursie Global Think Test Day i zapewnienie sobie szansy na walkę o nagrodę główną.

Konkurs Global Think Test Day odbędzie się 6 września 2014 r. Tego dnia uczestnicy będą mogli poddać testowi swoje możliwości umysłowe i zmierzyć się z najsprawniejszymi mózgami z całego świata. Zwycięzca - osoba, która uzyska najwyższy wynik w najkrótszym czasie - otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 25 000 dolarów amerykańskich. Zwycięzca zostanie ogłoszony 7 września 2014 r.

Unikatowa zawartość strony Global Think Test została przygotowana przez przedstawicieli uznanych na całym świecie organizacji. Mensa, najstarsze stowarzyszenie badające inteligencję, dostarczyła zestaw zadań, gier umysłowych i pytań mierzących iloraz inteligencji, które pozwolą zbadać umiejętności poznawcze uczestników.




Firma Ferrari, która w ubiegłym roku wybrała Kaspersky Lab na dostawcę rozwiązań bezpieczeństwa, przygotowała zawartość związaną z Formułą 1 w postaci gier, puzzli i testów wideo. Zasoby te sprawdzą zdolność koncentracji i refleks. Ferrari przygotowało także nagrody specjalne w postaci pary rękawic wyścigowych podpisanych przez Fernando Alonso i Kimiego Raikkonena oraz w pełni opłaconego (łącznie z podróżą i pobytem) uczestnictwa w Grand Prix Formuły 1 w Abu Zabi.

"Podobnie jak współzawodnictwo w Formule 1, zachowanie bezpieczeństwa online jest nieustannie wymagającym procesem, a coraz bardziej złożone zagrożenia nie ułatwiają tego zadania. Czas spędzany przez nas w Sieci ciągle się zwiększa i musimy być czujni, by w porę dostrzec potencjalne zagrożenia. Global Think Test od Kaspersky Lab został przez nas wyposażony w zawartość, która pozwoli uczestnikom stanąć przed ciekawymi wyzwaniami sprawnościowymi i uczyć się, by zawsze stać na pole position w kwestii bezpieczeństwa" - powiedział Neil Martin, dyrektor operacyjny działu badawczego, Scuderia Ferrari.

Sachin Tendulkar, legenda krykieta oraz ambasador marki Kaspersky Lab, także wspiera konkurs Global Think Test, oferując własne zadania i quiz w formie filmowej. Zwycięzca wyzwania sudoku przygotowanego przez Sachina - 'Tendulko' - otrzyma podpisany kij do krykieta.

Wszyscy uczestnicy konkursu mają gwarantowaną przynajmniej jedną nagrodę - oprogramowanie bezpieczeństwa Kaspersky Internet Security multi-device zapewniające ochronę komputerów PC, Mac oraz smartfonów i tabletów z Androidem.

Treści udostępniane w ramach serwisu Global Think Test zostały przygotowane w języku angielskim, jednak udział w konkursie mogą brać wszyscy chętni z całego świata. Więcej informacji znajduje się w serwisach społecznościowych: Twitter, Facebook oraz YouTube. Oficjalny hashtag wydarzenia to #GTT.

Rejestracji w konkursie Global Think Test Day można dokonać na stronie http://www.globalthinktest.com.

Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.

Wszystkie informacje prasowe Kaspersky Lab Polska są dostępne na stronie http://www.kaspersky.pl/news.