13 lutego 2012

Kaspersky Lab nadal rozwija się w szybkim tempie - w 2011 r. firma odnotowała 14% wzrost przychodów

Kaspersky Lab, producent rozwiązań do ochrony danych, informuje, że w 2011 r. odnotował znaczący wzrost sprzedaży. Według wyników przedstawionych przez zarząd Kaspersky Lab dla 2011 r.*, firma osiągnęła przychody w wysokości 612 milionów dolarów amerykańskich, co stanowi 14% wzrost w skali globalnej. Co więcej, firma wykazała wzrost we wszystkich regionach.


"Rok 2011 był dużym wyzwaniem dla całej branży bezpieczeństwa IT. Jednak nawet trudne warunki rynkowe oraz konieczność zwalczania coraz szerszego wachlarza złożonych zagrożeń nie przeszkodziły Kaspersky Lab w osiągnięciu znaczącego wzrostu sprzedaży. Nasz globalny zespół pracował naprawdę ciężko, rozwijając wiele innowacyjnych technologii i wprowadzając je do naszych najnowszych produktów. Jesteśmy dumni z uznania, z jakim spotkały się nasze wysiłki na całym świecie" – powiedział Jewgienij Kasperski, prezes i dyrektor generalny Kaspersky Lab. "Jesteśmy gotowi na wyzwania, jakie niesie ze sobą nowy rok".

Aby sprostać nowym wyzwaniom, pod koniec 2011 r. Kaspersky Lab wprowadził zmiany w swojej strukturze organizacyjnej. Kierownictwo dąży do przyspieszenia procesu decyzyjnego przy jednoczesnym zachowaniu elastyczności i innowacyjności firmy jako całości w celu zapewniania najlepszych z możliwych praktyk pracy oraz wysokiej motywacji wśród pracowników Kaspersky Lab. Niedawno firma ogłosiła, że nie zamierza wchodzić na giełdę, dzięki czemu będzie mogła utrzymać sprawność i elastyczność, a tym samym konkurencyjność na dzisiejszym dynamicznym globalnym rynku. Kaspersky Lab skoncentruje się na wyróżnieniu swojej oferty na tle konkurencji dzięki innowacyjności technologicznej oraz wzrostowi organicznemu i będzie kontynuował rozbudowę swojej globalnej sieci partnerów w oparciu o sprzedaż zlokalizowaną. Priorytetem firmy nadal będzie strategia produktowa polegająca na stworzeniu bogatej oferty, w której każde rozwiązanie czy usługa jest przeznaczona dla określonego klienta.

W styczniu 2012 r. Kaspersky Lab uzyskał oficjalny tytuł "Lidera" w raporcie "Gartner Magic Quadrant for Endpoint Protection Platforms".** Uznanie to jest częściowo wynikiem wprowadzenia przez firmę nowego rozwiązania korporacyjnego: Kaspersky Endpoint Security 8, które wykorzystuje najnowsze hybrydowe technologie bezpieczeństwa połączone z najwyższej jakości ochroną przed szkodliwym oprogramowaniem oraz szerokim zestawem narzędzi bezpieczeństwa, takich jak konsola zarządzania Kaspersky Security Center.

"W kolejnych latach nadal będziemy koncentrowali nasze wysiłki na strategii wyróżnienia naszej oferty na tle konkurencji dzięki technologii i innowacji, skupiając się na naszej najmocniejszej dziedzinie - ochronie i bezpieczeństwie punktów końcowych" – powiedział Petr Merkulow, dyrektor ds. produktów, Kaspersky Lab. "W 2012 r. Kaspersky Lab wprowadzi na rynek szereg nowych i interesujących produktów przeznaczonych zarówno dla klientów indywidualnych, jak i korporacyjnych, odzwierciedlających nasze podejście zorientowania na użytkownika oraz platformę do ochrony punktów końcowych".

Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.

*Przychody nie podlegały audytowi
**Gartner, Magic Quadrant for Endpoint Protection Platforms, Peter Firstbrook, Neil MacDonald, John Girard, 16 stycznia 2012