28 października 2008

Kaspersky Lab informuje o obsadzeniu nowych stanowisk kierowniczych

Keith Maskell. Kliknij, aby powiększyć.
Kaspersky Lab, producent rozwiązań do ochrony danych, informuje o dwóch nowych nominacjach do globalnego zespołu kierowniczego firmy. Keith Maskell został mianowany na stanowisko wiceprezesa kierującego działem Corporate Business, natomiast Roger Wilson został wiceprezesem kierującym działem marketingowym. Obie osoby będą sprawowały swoje funkcje w siedzibie głównej firmy (w Moskwie, w Rosji).

Maskell sprawował wcześniej funkcję dyrektora wykonawczego w firmie Canon w Rosji. Zanim przyjechał do Rosji, w latach 2001-2003 był dyrektorem wykonawczym w Irlandii, a w latach 2003-2006 pracował w strategicznej siedzibie firmy Canon w Londynie. Wcześniej Keith Maskell obejmował wyższe stanowiska kierownicze w firmach Xerox i Kvaerner.

Roger Wilson. Kliknij, aby powiększyć. Przed rozpoczęciem pracy w Kaspersky Lab Wilson piastował wyższe stanowiska kierownicze w firmie Dell (EMEA Corporate Communications Director) oraz Hewlett-Packard (EMEA Brand and Company Communications Director). Wcześniej kierował działem marketingu w firmach Xerox i Ford.

Mianowanie Keitha Maskella na wiceprezesa kierującego działem Corporate Business stanowi uwieńczenie fazy modernizacji globalnej struktury zarządzania firmy Kaspersky Lab. Proces ten obejmował utworzenie trzech kluczowych działów biznesowych: corporate business, consumer business oraz działu OEM współpracującego z niezależnymi producentami oprogramowania i sprzętu.

Na czele działu Consumer Business stoi Stephane Le Hir, wcześniej dyrektor wykonawczy francuskiego oddziału Kaspersky Lab. To głównie dzięki jego skutecznym działaniom firma Kaspersky Lab posiada teraz czołową pozycję na francuskim rynku bezpieczeństwa IT.

Wiceprezesem Kaspersky Lab kierującym działem współpracy z niezależnymi producentami oprogramowania i sprzętu, jest Petr Merkulow, wcześniejszy menedżer ds. sprzedaży technologii z pięcioletnim doświadczeniem w branży. Firma jest obecnie światowym liderem w licencjonowaniu technologii OEM dla rozwiązań bezpieczeństwa IT.

"Dzięki zwiększonemu naciskowi na marketing w Kaspersky Lab nasze inicjatywy biznesowe będą bardziej widoczne na świecie. Usprawnienie korporacyjnej struktury zarządzania stanowiło priorytetowe zadanie naszej firmy. Cieszę się, że na czele działów biznesowych, które powstały w ramach modernizacji, stoją menedżerowie o doskonałych kwalifikacjach i bogatym doświadczeniu, którzy mogą jeszcze bardziej przyspieszyć rozwój firmy na globalnym rynku" - powiedział Jewgienij Kasperski, dyrektor generalny Kaspersky Lab.