7 stycznia 2008

Firma Kaspersky Lab uplasowała się w grupie "Wizjonerów" w najnowszym rankingu "Magic Quadrant" firmy Gartner

Kaspersky Lab, producent rozwiązań służących do ochrony danych przed wszystkimi formami zagrożeń internetowych, informuje, że znalazł się w grupie wizjonerów w najnowszym raporcie firmy Gartner "Magic Quadrant for Endpoint Protection Platforms (EPP)"1 , który koncentruje się na obecnych technologiach bezpieczeństwa przeznaczonych do ochrony węzłów końcowych sieci korporacyjnych zarówno małych, średnich, jak i dużych firm.

Raport "Magic Quadrant for Endpoint Protection Platforms" opiera się na ocenie zdolności realizacji oraz kompletności wizji firmy. W raporcie tym czytamy: "Wizjonerzy inwestują w innowacyjne funkcje, które będą miały istotne znaczenie w nowej generacji produktów i umożliwią klientom wczesny dostęp do ulepszonego bezpieczeństwa i zarządzania". Możemy również przeczytać: "Ukierunkowane rozwiązania do ochrony przed wirusami, spamem, osobiste zapory sieciowe oraz systemy HIPS szybko zastępowane są przez pakiety produktów o scentralizowanej i elastycznej strukturze. Zarządzanie oraz możliwość raportowania pakietów platform do ochrony punktów końcowych jest istotnym wyróżnikiem, zwłaszcza w dużych firmach".

"W ciągu ostatnich trzech lat firma Kapersky Lab odnotowała gwałtowny rozwój i obecnie chroni ponad 250 milionów użytkowników. Szybkie rozpowszechnienie naszych produktów i technologii na całym świecie potwierdza słuszność naszego podejścia do ochrony korporacji przed niebezpiecznymi atakami internetowymi" - powiedział Steve Orenberg, dyrektor naczelny Kaspersky Lab na terenie Ameryki Północnej i Południowej. "Uważam, że znalezienie się w grupie wizjonerów wybranych przez firmę Gartner stanowi kolejny krok milowy w realizowaniu naszej misji dostarczania najlepszych w swojej klasie technologii bezpieczeństwa dla małych i dużych firm".

Informacje o Magic Quadrant

Magic Quadrant jest chroniony prawami autorskimi przez firmę Gartner, Inc. od 21 grudnia 2007 roku i jest wykorzystywany za zgodą właściciela tych praw. Magic Quadrant jest graficzną reprezentacją rynku w danym okresie czasu. Jest to ilustracja analizy firmy Gartner określającej spełnienie przez producentów określonych przez nią kryteriów rynkowych. Gartner nie promuje żadnego producenta, produktu czy usługi przedstawionej w Magic Quadrant, nie zaleca również użytkownikom, aby wybierali jedynie producentów z grupy "Liderzy". Magic Quadrant to wyłącznie narzędzie badawcze, którego celem nie jest motywowanie konkretnych działań. Firma nie udziela żadnych gwarancji, wyraźnych lub dorozumianych, odnośnie tego badania, w tym gwarancji przydatności handlowej czy przydatności do określonego celu.

1) Badanie firmy Gartner "2007 Magic Quadrant for Endpoint Protection Platforms" przeprowadzone przez P. Firstbrooka, A. Hallawella, J. Girarda oraz N. MacDonalda. 21 grudnia, 2007; Identyfikator badania na stronie www.gartner.com: G00153291.