19 września 2007

Nowy artykuł Kaspersky Lab: "Gry online i oszustwo: źródło łatwych pieniędzy"

Kaspersky Lab, producent rozwiązań służących do ochrony danych, opublikował artykuł zatytułowany "Gry online i oszustwo: źródło łatwych pieniędzy". Autorem tekstu jest Sergey Golovanov, analityk wirusów firmy Kaspersky Lab.

Artykuł obejmuje informacje o zabezpieczeniach wewnątrz gier online, metodach wykorzystywanych do kradzieży poufnych danych gracza oraz sposobach ochrony tych danych. Golovanov zastanawia się, jaką wartość mają dla cyberprzestępców hasła do gier online, oraz analizuje trzy główne metody wykorzystywane do kradzieży tych haseł: socjotechnikę, wykorzystywanie luk w zabezpieczeniach serwerów obsługujących gry oraz wykorzystywanie szkodliwego oprogramowania. Artykuł zawiera również dane statystyczne dotyczące ilości i pochodzenia programów trojańskich dla gier online, jak również dane liczbowe pokazujące, które gry online stanowią najpopularniejsze cele.

"Znaczny wzrost liczby szkodliwych programów dla gier online można wyjaśnić nie tylko ekonomią handlu cennymi przedmiotami z gry - to lukratywny biznes" - mówi Sergey Golovanov, autor artykułu. "Ponadto, kradzież haseł nie pociąga za sobą żadnych rzeczywistych konsekwencji. W przeważającej większości umów licencyjnych istnieje zapis informujący o tym, że wszystkie komponenty gry są własnością jej twórców. Gracz wykorzystuje tylko dostarczane usługi, łącznie z hasłem do konta. W rezultacie, może zgłosić skargę dotyczącą kradzieży hasła jedynie administratorowi, a nie organom ścigania."

Pełny tekst dostępny jest w Encyklopedii Wirusów www.viruslist.pl prowadzonej przez Kaspersky Lab: http://viruslist.pl/analysis.html?newsid=459.