Firma

Najważniejsze informacje o Kaspersky Lab: wartości, biznes, rozwiązania
i usługi

  • Kaspersky Lab jest jedną z największych, prywatnych firm zajmujących się cyberbezpieczeństwem na świecie1. Firma działa w 200 państwach oraz terytoriach i posiada 35 biur w 31 krajach. W Kaspersky Lab pracuje ponad 3 800 wysoko wykwalifikowanych specjalistów.

    Kaspersky Lab jest firma globalną, która koncentruje się na rynkach międzynarodowych. Globalny, niepoddany audytowi, przychód IFRS firmy wyniósł w 2016 r. 644 mln dolarów amerykańskich.

    Dzięki niezależności firma może być bardziej elastyczna, myśleć inaczej i działać szybciej. Kaspersky Lab nieustannie wprowadza innowacje, oferując ochronę, która jest skuteczna, łatwa w użyciu i dostępna. Firma szczyci się tworzeniem czołowych mechanizmów bezpieczeństwa IT, które pozwalają jej – jak również wszystkim spośród 400 milionów użytkowników chronionych przez jej technologie oraz 270 000 klientów korporacyjnych – wyprzedzać o krok potencjalne cyberzagrożenia.

    Niezależność i zaawansowane technologie pozwalają firmie wyprzedzać również konkurencję. Kaspersky Lab otrzymał miano "Lidera" w zakresie ochrony punktów końcowych, przyznane przez agencje analityczne Gartner oraz Forrester2. Firma posiada ugruntowaną pozycję jednego z czterech czołowych producentów ochrony punktów końcowych i nieustannie pracuje nad poprawą swojej pozycji rynkowej.

    Bezpieczeństwo punktów końcowych zawsze leżało u podstaw działalności Kaspersky Lab, szczególnie w segmencie małych i średnich firm. Jednocześnie firma spodziewa się, że w ciągu następnych kilku lat jeden z jej głównych czynników wzrostu będzie znajdował się w obrębie rynku przedsiębiorstw, w szczególności w obszarze ochrony nieprzeznaczonej dla punktów końcowych. Potrzeby klientów zmieniają się wraz z ewolucją krajobrazu zagrożeń. Dlatego też Kaspersky Lab nieustannie rozszerza swoją ofertę dla przedsiębiorstw o rozwiązania i usługi bezpieczeństwa wspomagane globalną analizą dot. cyberbezpieczeństwa.

    • Unikatowe doświadczenie i wiedza

      Szybkie rozpowszechnianie się nowych technologii daje wszystkim nowe możliwości. Niestety, coraz większa zależność od technologii informatycznych powoduje, że cyberzagrożenia stają się globalnym problemem. Branża IT stała się niezwykle istotna dla świata, w związku z czym jeszcze bardziej wzrosło znaczenie wiedzy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Kaspersky Lab rozumie globalny krajobraz cyberzagrożeń, a eksperci firmy posiadają ogromną wiedzę i doświadczenie w zakresie wykrywania i neutralizowania wszelkich form szkodliwych programów.

      Czytaj dalej >
    • Bezpieczeństwo bez granic

      Wspólne działanie stanowi najefektywniejszy sposób zwalczania cyberprzestępców. Dlatego Kaspersky Lab dzieli się swoim doświadczeniem, wiedzą oraz ustaleniami technicznymi z globalną społecznością bezpieczeństwa zgodnie z poglądem, że jeśli chodzi o zapewnianie bezpieczeństwa, nie istnieją żadne granice.

      Czytaj dalej >
    • Rozwiązania i usługi Kaspersky Lab

      Trzonem strategii biznesowej Kaspersky Lab jest przekształcanie czołowej analizy dotyczącej bezpieczeństwa w realną ochronę dla klientów w celu zwalczania obecnych i wyłaniających się cyberzagrożeń.
      Oferta firmy obejmuje rozwiązania, które spełniają potrzeby szerokiej rzeszy klientów. Kaspersky Lab chroni użytkowników domowych, małe i średnie firmy, a także przedsiębiorstwa przed różnymi rodzajami zagrożeń i zapewnia im wygodne narzędzia służące do kontrolowania oraz zarządzania bezpieczeństwem IT.

      Czytaj dalej >
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu i globalne inicjatywy marki

    Główna misja Kaspersky Lab – ratowanie świata – świadczy o zaangażowaniu firmy w działania mające na celu uczynienie cyberprzestrzeni bezpieczniejszym miejscem oraz ochronę tego, co dla ludzi liczy się najbardziej. Wizja ta wiąże cele biznesowe firmy oraz podejście do społecznej odpowiedzialności biznesu.

    Wspieranie sztuki, nauki i sportu

    Kaspersky Lab z radością pracuje z firmami, które z podobną pasją podchodzą do swojej działalności. Dlatego też od 2010 r. Kaspersky Lab jest oficjalnym sponsorem zespołu Scuderia Ferrari startującego w wyścigach Formuły 1. Scuderia Ferrari, z kolei, wybrała Kaspersky Lab na swojego dostawcę kompletnego, przełomowego rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa IT. Nietrudno zauważyć, że te dwie firmy mają ze sobą wiele wspólnego — obie mierzą się z silną konkurencją i dążą do osiągnięcia przywództwa technologicznego, aby uzyskać przewagę. Od 2012 r. logo Kaspersky Lab widnieje na bolidzie wyścigowym Ferrari, jak również na kombinezonach kierowców i strojach zespołu. W 2015 r. Kaspersky Lab ogłosił przedłużenie kontraktu sponsorskiego z zespołem wyścigowym Scuderia Ferrari.

    Kaspersky Lab rozumie wagę dbania o spuściznę kulturową i konieczność zachowania jej z myślą o przyszłych pokoleniach. Dlatego firma współpracuje z Towarzystwem Archeologicznym w Atenach w jego pracach obejmujących renowację malowideł naskalnych w osadzie Akrotiri na wyspie Santorini, określanej również jako „greckie Pompeje”. Kaspersky Lab pełni rolę głównego sponsora projektu, dostarczając wsparcie licznym działaniom i pomagając naukowcom w kontynuowaniu swojej pracy.

    Kaspersky Lab wspiera także inicjatywy łączące ludzką doskonałość, sztukę oraz technologię. Z tego powodu firma angażuje się w szereg przedsięwzięć kulturowych oraz wydarzeń sportowych. W 2017 r. Kaspersky Lab został sponsorem generalnym pierwszego Biennale antarktycznego – kreatywnej wyprawy, w której uczestniczy sto osób z całego świata: artyści, architekci, badacze i filozofowie. Uczestnicy biennale odkrywają i tworzą uniwersalną przyszłość kulturową dla Antarktydy. Wspieramy także festiwal Starmus – najbardziej ambitne na świecie wydarzenie łączące naukę i muzykę. Starmus powstał, by promować naukowe podejście do świata. Wydarzenie łączy szanowanych ekspertów – międzynarodowych naukowców, kosmonautów i astronautów, artystów, muzyków, pisarzy, biznesmenów itd.

    Ponadto, Kaspersky Lab, jako partner ds. cyberbezpieczeństwa, chroni i wspiera organizację FIDE oraz mistrzostwa świata w szachach 2017-2018.

    Inicjatywy edukacyjne

    Kaspersky Lab uważa, że zachęcanie do dialogu i uruchamianie programów edukacyjnych stanowi istotny krok w kierunku współpracy międzynarodowej w walce z cyberprzestępczością. Dlatego firma prowadzi Kaspersky Academy: serię projektów mających na celu wspieranie młodych talentów w dziedzinie bezpieczeństwa IT.

    Bezpieczeństwo dzieci online

    Kaspersky Lab współpracuje z niezależnymi organizacjami (takimi jak European Schoolnet EUN oraz FOSI) i organami ścigania, by zwiększać świadomość związaną z bezpieczeństwem dzieci online i cybernękaniem. Firma współpracuje z psychologami dziecięcymi z całego świata w celu przygotowywania zestawu porad pozwalających rodzicom skuteczniej chronić swoje dzieci online. Kaspersky Lab oferuje także szereg narzędzi dbających o ochronę dzieci przed cyberzagrożeniami.

    Referencje:

    1 Firma uplasowała się na czwartym miejscu w rankingu IDC „Worldwide Endpoint Security Market Shares, 2015: raport Currency Volatility Headwind Vendors ” (IDC # US41867116, listopad 2016 r.).

    2 Gartner, Magic Quadrant for Endpoint Protection Platforms, 30 stycznia 2017 r. Gartner nie popiera żadnych producentów, produktów czy usług przedstawianych w swoich publikacjach badawczych ani nie doradza użytkownikom, aby wybierali technologie tylko tych producentów, którzy otrzymali najwyższe oceny. Publikacje badawcze przedstawiają opinie organizacji badawczej Gartnera i nie należy ich interpretować jako stwierdzeń stanu faktycznego. Gartner nie udziela żadnych gwarancji, wyraźnych ani dorozumianych, odnośnie tego badania, w tym gwarancji przydatności handlowej lub użyteczności do określonego celu.

    The Forrester Wave™: Endpoint Security Suites, IV kwartał 2016 r.